Latest News

Saturday, 23 April 2016

Tidak Tahu Apa Sebabnya Sidang Dun Hanya Dibuat Sehari - @MukhrizMahathir


Video Dato' Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir menjawap soalan wartawan mengenai Sidang DUN yang diadakan pada 25 Februari ini.


- Dato' Seri akan hadir pada Sidang Dun tersebut - Dato' Seri memaklumkan 'Tiada Usul Tertentu' setelah ditanya wartawan.

- Dato' Seri tidak tahu apa sebabnya Sidang DUN kali ini hanya dibuat sehari dan tidak pasti kalau ada Rang Undang-Undang yang nak dibahaskan untuk dipindaan dalam masa sehari.

- Sewaktu zaman Dato' Seri sebagai Menteri Besar Kedah, sememangnya beliau akan atur bersama Pegawai Penasihat Undang-Undang Negeri untuk ada dua pindaan Rang Undang-Undang yang baru. Malahan Dato' Seri akan meminta 'kalau boleh' tambahan lagi dua pindaan Rang Undang-Undang untuk menjadi empat agar lebih lama Sidang Dewan dapat bersidang.

- Dato' Seri lebih suka sekiranya Sidang Dewan diadakan banyak hari supaya lebih banyak persoalan yang diajukan dapat dijawab.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Item Reviewed: Tidak Tahu Apa Sebabnya Sidang Dun Hanya Dibuat Sehari - @MukhrizMahathir Rating: 5 Reviewed By: Pisau Kedah
Scroll to Top